Tuesday 5 February 2013

Kemaafan Dendam Yang Terindah

Assalamualaikum.. Dah lama Dira tak update blog. Dira baru balik dari Kem KEDA Bendang Man Resort sebab ada Kursus Pengurusan Organisasi (KPO) dengan MPP, SMF dan kelab-kelab persatuan kat UiTM Kedah. Dira happy sangat masa kursus tu sebab dapat ramai kawan baru.
Okay, gambar yang tak ada kena mengena dengan tajuk post kali ni. Ni gambar masa hari terakhir KPO kat Bendang Man.. Seronok sangat... :)
Tapi, Dira terlampau happy sampaikan Dira dah sakitkan hati sahabat baik Dira. Dira betul-betul tak sedar apa yang Dira buat tu dah lukakan hati dia. Dira mintak maaf dengan dia, dan dia maafkan Dira. Alhamdulillah...
Bagi Dira, selagi orang tak maafkan kesalahan Dira pada dia, selagi tu Dira tak tenang. Dan pasti ramai yang rasa macam tu. Bila dia cakap dia maafkan Dira, barulah Dira rasa lega. Rasa beban bersalah tu pergi perlahan-lahan, walaupun masih ada sisa rasa bersalah tu....
Dira berharap jugak, bapa saudara dan mak saudara Dira yang sebelah Johor tu dapat maafkan kesalahan Dira selama ni. Dira tahu, Dira bersikap kurang ajar. Dira maafkan kesalahan diorang... Kata orang, kalau kita nak orang maafkan kesalahan kita, kita kena maafkan kesalahan orang lain pada kita. Insyaallah, Allah akan lembutkan hati orang-orang yang pernah kita sakiti untuk memaafkan kita..

No comments:

Post a Comment

Coretan di blog ini adalah perahan idea Cik Dira